Pozycjonowanie lokalne czyli jak być widocznym bez strony internetowej

Poznaj korzyści wynikające z posiadania własnej strony internetowej dla Twojego biznesu. Dowiedz się, jakie możliwości daje posiadanie strony internetowej, jak dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Sprawdź, dlaczego warto inwestować w stronę internetową już dziś.

Jak zawsze często bywa warto na początku wspomnieć czym jest pozycjonowanie lokalne usług, firm czy lokali. Są to wszystkie działania zgodnie z zasadami SEO, których celem jest podniesienie miejsca wyświetlenia w wyszukiwarkach internetowych takich jak Google, Bing czy Duck to go. Schemat działań jest bardzo zbliżony do typowych metod podnoszących pozycję, jednak możemy wyróżnić kilka dodatkowych technik, które zwiększają współczynnik widoczności w danym regionie.

 

SEO lokalnie czy jak dobrać frazy kluczowe?

Jednym z pierwszych kroków jakie powinniśmy podjąć to określenie odpowiednich dla naszego typu działań słów kluczowych. Czym one są i ich dokładną specyfikację, możecie poznać w osobnym artykule dostępnym tutaj. W bardzo szybkim skrócie są to słowa używane przez użytkowników a waszych przyszłych klientów, w celu odnalezienia danej usługi. Algorytm Google stara się wskazać najlepszą lub najbliższą danemu zapytaniu odpowiedź. Jak to wygląda w praktyce?

Jeżeli ktoś wpisze w wyszukiwarce “Strony internetowe” Pokażą mu się serwisy, które mają wiele odniesień i zapytań do konkretnej frazy. Natomiast jeżeli dany użytkownik posiada włączoną lokalizację na swoim telefonie lub urządzeniu z dostępem do sieci kolejne wyniki będą z jego okolic. Im więcej na swojej stronie umieścisz treści dotyczącej danej frazy tym Google wyżej umieści Twoją firmę. No tak ale to trzeba mieć stronę a mieliśmy skupić się na tym jak promować lokalnie firmę bez strony internetowej. Tutaj przychodzi nam z pomocą, w pełni darmowe narzędzie internetowe Google Moja Firma. 

Jak zwiększyć swoją widoczność bez strony internetowej?

Dzięki technologii Google możemy stworzyć wizytówkę naszej firmy, która zostanie umieszczona na mapach. Posiada ona również połączenie z wszystkimi użytkownikami posiadającymi uruchomioną geolokalizację, dzięki czemu w chwili gdy dany użytkownik spaceruje sobie ulicą i wyszukuje np. Barber shop-u czy fryzjera Google podpowie mu najbliższe oraz najpopularniejsze wyniki w jego okolicy. Google Moja Firma posiada wiele funkcji zwiększających waszą pozycję w wyszukiwaniu takich jak: dodawanie zdjęć, aktualizacji, czy reakcji na opinie. Opisanie ich wszystkich zasługuje na osobny artykuł, który już niedługo będziecie mogli przeczytać. 

Poznaj korzyści wynikające z posiadania własnej strony internetowej dla Twojego biznesu. Dowiedz się, jakie możliwości daje posiadanie strony internetowej, jak dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Sprawdź, dlaczego warto inwestować w stronę internetową już dziś.

Kolejnym dobrym pomysłem jest wpisanie swojej firmy do wizytówek NAP. Czym one są?

Już tłumaczę, Wizytówki NAP (Name, Address, Phone) to strony internetowe, których głównym celem jest zbieranie danych i informacji o firmach. Przedstawiają one spis firm w danym regionie z odpowiednim nadaniem im kategorii i umieszczeniem bezpośrednich hiperłączy do sociali czy innych wzmianek na ich temat . Dzięki takim stronom  firma świadcząca np. usługi remontowe może pozyskać ruch i zwiększyć liczbę swoich klientów. To rozwiązanie jest niezwykle proste i jednocześnie efektywne. Wpisanie się do takich bazy zwanej również katalogiem to bardzo dobry sposób na zwiększenie zasięgu, ponieważ ta metoda wykorzystuje popularność innych serwisów, by podnieść swoją. Korzystanie z serwisów NAP to naturalny sposób, by wprowadzić do swojego pozycjonowania lokalnego link building, o którym pojawi się więcej informacji w artykule dotyczącym SEO. 

 

Poniżej możecie zobaczyć kilka stron będących wizytówkami NAP:

  • Targeo.pl
  • FirmyPolski.pl
  • Oferteo.pl
  • bazafirm.org

Pozycjonowanie lokalne jest szczególnie przydatne dla branż, w których usługi nie są świadczone online. Istnieje wiele kategorii działalności dla których pozycjonowanie lokalne jest idealnym sposobem na zwiększenie ilości klientów. Podczas działań SEO profil firmy będzie coraz bardziej widoczny i rozpoznawalny co przyczyni się do wzrostu zainteresowania ofertą. Z lokalnego pozycjonowania korzystają przede wszystkim takie biznesy jak:

  • restauracje i gastronomia,
  • fryzjerzy,
  • salony piękności i SPA,
  • hotele,
  • firmy budowalne,
  • firmy transportowe i spedycyjne,

To jaką prowadzisz branżę nie zmienia jednak tego, że każdy ruch organiczny na Twojej stronie lub profilu firmy buduje Twoją pozycję w sieci. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej zadzwoń do mnie i umówmy się na darmową konsultację, w której opowiem o możliwościach i krokach jakie możemy podjąć, by Twoja działalność pojawiła się w sieci.

Kontakt